نوشته شده توسط : مهندس احسانی

سوله‌های خرپا به عنوان یکی از اجزای کلیدی در پروژه‌های عمرانی بزرگ شناخته می‌شوند. این سوله‌ها به دلیل ساختار مقاوم و قابلیت پوشش‌دهی بزرگ، برای پروژه‌های مختلف از جمله ساخت پل‌ها، کارخانه‌ها و مراکز تجاری استفاده می‌شوند. در آخرین پروژه‌های عمرانی، سوله‌های خرپا به عنوان راه‌حلی اقتصادی و سریع برای تأمین فضاهای مورد نیاز به کار گرفته شده‌اند.اما سوله های خرپایی چه نوع سوله هایی هستند و علت محبوبیت آن ها چیست؟با ما همراه باشید تا در مورد سوله خرپایی اطلاعات بیشتری را به دست آورید.


 

سوله خرپا چیست؟

سوله خرپایی یا سوله فلزی به عنوان یکی از اجزای اصلی صنعت ساخت و ساز و انبارداری، نقش مهمی در تأمین فضاهای مورد نیاز در صنایع مختلف ایفا کرده و قادر به رفع بسیاری از نیازهای صنعتی و اقتصادی می باشد. این سازه‌ معمولاً از فلز و از اجزای مثلثی شکل به نام خرپا ساخته شده و دارای بالایی صاف و بدون ستون می باشند.


انواع سوله خرپایی چیست؟

سوله‌های خرپایی نوعی سوله سبک است که از مقاطع فولادی کمتری درساخت آنها استفاده شده و به همین علت قیمت نهایی این سازه کاهش پیدا می کند.این سوله دارای انواع متفاوتی بوده که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

  • قوس‌های موازی
  • تک‌ تیرک یا شاه ‌تیر
  • هاو
  • چتری
  • سقف نور شمالی
  • پرات
  • دستک‌دار یا عصایی
  • قیچی
  • چهارگوش
  • پاشنه ‌بلند

 

ساختار تولید سوله خرپایی چیست؟

برای راه اندازی یک سوله خرپایی به مکان قرار گیری و نصب آن توجه نموده و در مورد شرایط جغرافیایی (وضعیت زلزله‌خیزی، بارش‌ها، وزش باد و طوفان و رطوبت هوا ) منطقه مورد نظر اطلاعات کافی به دست آورید.سپس نوع کاربری سوله خرپایی را مشخص کنید تا مهندسان شرکت سازنده بتوانند بهترین مصالح و متریال را با توجه به کاربری سوله انتخاب کرده و سازه ای بی نقص و با کیفیت را با دارا بودن تاسیسات و تجهیزات مناسب در انتهای کار تحویل شما دهند .با رعایت موارد ذکر شده روند کار سرعت بیشتری پیدا کرده و مدیریت پروژه شما به صورت دقیق و مطلوب پیش خواهد رفت.


 

راز محبوبیت سوله های خرپا چیست؟

هزینه ساخت و حمل و نقل و نصب سوله هایی مانند سوله های یو بی ام و تیر ورقی در مقایسه با هزینه های طراحی،ساخت و تولید سوله خرپا بسیار بالا بوده و همین موضوع سبب کاهش تقاضا برای ساخت سوله های قدیمی و استقبال بیشتر ازسوله های خرپا توسط مشتریان شده است .سوله های خرپا علاوه بر دارا بودن استحکام و دوام بالا در کنار قابلیت سفارشی‌سازی ، قیمت مقرون‌به‌صرفه تری به نسبت ساختارهای مشابه داشته و سرعت بالا در ساخت و نصب، و انعطاف‌پذیری در طراحی سبب محبوبیت بیش از پیش این سازه در میان مشتریان شده است.


 

چگونه می‌توان از سوله خرپایی محافظت نمود؟

نگهداری مناسب، بازرسی‌های دوره‌ای و رفع فوری هرگونه آسیب دیدگی یا زنگ‌زدگی،استفاده از مواد با کیفیت و پوشش‌های محافظتی در برابر شرایط محیطی از جمله راه های محافظت از سوله خرپایی بوده و سبب افزایش طول عمر این سازه خواهد شد.


 

آیا برای نصب سوله خرپایی به تخصص خاصی نیاز است؟

 همان طور که می دانید اجزای یک سوله خرپا شامل قاب اصلی،وال پست، استرات،لاپه، میل مهار و مهاربندهای سقف و دیوار می باشد.انتخاب و استفاده از اجزای نامبرده می بایست در حین طراحی و ساخت با دقت صورت گرفته تا در نهایت سازه ای پایدار و ایمن ساخته شود.مقاطع فولادی مانند ناودانی, نبشی و قوطی پروفیل بر اساس بارهای مورد انتظار و طول دهانه‌ها با محاسبات دقیق مهندسی باید انتخاب شده و در نهایت فرایند ساخت و نصب یک سوله خرپایی از جمله نقشه‌برداری دقیق، محاسبات مهندسی، و نظارت دقیق بر روند نصب و جوشکاری باید توسط تیم‌های مهندسی مجرب و کارکنان متخصص انجام شود تا در پایان سازه ای ایمن ،مستحکم و مطلوب را مطابق با استانداردهای سازمان نظام مهندسی در اختیار داشته باشید.


 

ساخت سوله خرپا با سازه نگار سینا

 شرکت مهندسی سازه نگار سینا با بهره‌گیری از دانش فنی مهندسان مشاور و کارشناسان متخصص با اجرای طرح‌های عظیم مهندسی آماده ارائه انواع خدمات ساختمانی و صنعتی هم چون ساخت انواع سوله،بتن ریزی،کف سازی و .. در خدمت شما سروران گرامی می باشد.این شرکت به علت دارا بودن تخصص و توانمندی های فنی،تجربه ساخت انواع سوله و سایر فعالیت های صنعتی و ساختمانی  در ایران و سایر کشورها،استفاده از فناوری های نوین مهندسی ، عملکرد برتر، بالا بودن سطح کیفیت خدمات و انجام پروژه‌های موفق در عرصه سوله سازی شهرت و اعتبار بالایی داشته و به عنوان یکی از برترین شرکت‌های مهندسی شناخته می‌شود. شرکت سازه نگار سینا با تمرکز بر ارائه راهکارهای مهندسی مناسب و نوآورانه، به مشتریان خود کمک می‌کند تا پروژه‌های خود را با بهترین عملکرد و بهره‌وری بالا با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی به انجام رسانده و سازه هایی مستحکم و پایدار مطابق با استانداردهای فنی و ایمنی را طراحی و تولید می نماید.این شرکت با تکمیل پروژه‌ها در سریع ترین زمان ممکن و داشتن روابط حسنه با مشتریان تاکید دارد، همین موضوع سبب افزایش اعتماد مشتریان و جلب رضایت آن ها در طی سالیان اخیر بوده است.چنان چه قصد ساخت سوله خرپایی را دارید با اطمینان به این شرکت مراجعه کرده و از خدمات حرفه‌ای و با کیفیت آنها برای طراحی ،ساخت و تولید پروژه مد نظر خود استفاده نمایید.


 

نتیجه گیری

مقاله حاضر به معرفی و بررسی یکی از سازه های بسیار کاربردی در صنعت پرداخت.همان طور که متوجه شده اید از تاثیر سوله های خرپا و اثرات آن بر روی موفقیت و افزایش کارایی در مشاغل مختلف نمی توان به سادگی گذشت .نکته قابل توجه در این زمینه ساخت سوله های خرچا به صورت استاندارد و با تکیه بر تکنولوژی های پیشرفته توسط شرکتی معتبر و متخصص می باشد.شرکت مهندسی معتبر با رعایت استانداردهای بین المللی سازه هایی با کیفیت و ایمن را مطابق با شرایط محیط زیست و نیازهای مشتریان تولید کرده و با نظارت مستمر بر فرایند اجرایی پروژه سبب صرفه جویی در  وقت و هزینه های شما خواهند شد. شرکت سازه نگار سینا به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع سوله خرپایی و سایر انواع سوله با استفاده از بهترین متریال و مهندسان باتجربه در خدمت شماست.جهت استعلام قیمت و مشاوره با کارشناسان با سازه نگار سینا در ارتباط باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندس احسانی

در سال‌های اخیر، فناوری ساخت سوله‌های خرپا به طور چشمگیری پیشرفت کرده است. استفاده از نرم‌افزارهای طراحی پیشرفته و تکنیک‌های مدرن ساخت، امکان طراحی سوله‌های با کارایی بالا و هزینه‌های کمتر را فراهم کرده است. همچنین، مواد جدیدی مانند فولادهای سبک و مقاوم در برابر زلزله به کار گرفته می‌شوند که به افزایش ایمنی و دوام سوله‌ها کمک می‌کند. با توجه به نیاز روزافزون به فضاهای صنعتی و انبارداری، انتظار می‌رود که این تحولات به بهبود کیفیت و کاهش زمان ساخت سوله‌های خرپا منجر شود.در ادامه این مقاله می توانید در مورد سوله خرپا و کاربردهای بی نظیر آن اطلاعات بیشتری را کسب کرده و با مزایا و ویژگی های منحصر بفرد این سازه و بهترین شرکت سازنده سوله خرپا در تهران بیشتر آشنا شوید.


سوله خرپا چیست؟

سوله های خرپایی مجموعه‌ای از اعضای فولادی است که با اتصال مثلثی‌شکل به یکدیگر، باعث ایجاد و تشکیل اسکلت اصلی سوله می شوند.ساخت سوله های خرپایی به عنوان نسل جدیدی از سازه های فلزی انقلابی را در در صنعت معماری ایجاد کرد .این سازه ها علاوه بر سبک بودن و داشتن ظرافت  دارای استحکام بسیار بالایی بوده و از خرپاهای فولادی به‌ عنوان عضو اصلی خود بهره می‌برند. ناودانی، نبشی و قوطی پروفیل ازجمله مقاطع رایج در ساخت این سوله ها بوده و انتخاب نوع مقطع فولادی در این سازه بر اساس ملاحظات فنی و میزان باربری مورد انتظار سوله انجام می‌شود. به همین دلیل این نوع سوله‌ها از لحاظ ابعاد،دهانه و کاربری دارای تنوع بالایی می باشند.


ویژگی های سوله خرپایی

این نوع سوله ها از قوطی های پروفیل ساخته شده و به همین دلیل این سازه ساختار هندسی بسیار جذابی دارد.در این سازه ،خرپا عهده دار وظیفه تحمل بار بوده و توسط ستون‌هایی که معمولا از جنس ناودانی یا قوطی پروفیل هستند، برپا و استوار می‌شود.این سوله ها از نظر وزنی نسبت به سوله های تیرورقی بسیار سبک تر بوده و فلزهای به کار برده شده در ساخت این سوله این سازه را در برابرعوامل گوناگون محیطی بسیار مقاوم و مستحکم نموده است از این رو ساخت سوله خرپا برای کارفرمایان محترم بسیار مقرون به صرفه می باشد.


کاربردهای سوله خرپا

استفاده از این سوله ها برای مرغداری ،گاوداری،انبارها،استخرها، سالن های ورزشی،تالارها و نمایشگاه‌ها،کارگاه‌های ساخت و تولید،آشیانه‌های بزرگ تعمیر و نگهداری هواپیما ،سوله کارخانه و ... بسیار رایج و متداول می باشد.


مزایای سوله خرپایی

این سوله ها دارای کاربردهای صنعتی و غیر صنعتی بوده و هزینه ساخت آن ها در مقایسه با سایر سوله ها بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.مدت زمان اجرای پروژه های مربوط به سوله خرپا در مقایسه با سایر پروژه ها بسیار کوتاه بوده و این سوله‌ها در برابر شرایط محیطی و حوادث احتمالی مقاومت بالایی دارند.از سوله‌های خرپایی می‌توانید در هر اندازه‌ای (بیش از ۱۰۰ متر بدون ستون میانی) استفاده کرده وهر نوع مواد مصرفی ساختمانی و جرثقیل‌های سقفی را بدون محدودیت تناژ در آن نصب نمایید.این سازه قابلیت مونتاژ و جداسازی آسانی داشته و در هر مکانی قابل استفاده می باشد. دهانه سوله خرپایی نیز در انواع متراژها قابل پیاده سازی بوده و از این نظر هیچ محدودیتی برای ساخت آن وجود ندارد.


هزینه و قیمت سوله خرپایی در سال 1403

هزینه یا قیمت سوله خرپایی در سال 1403 همانند سال های گذشته به صورت متر مربعی و بر اساس عواملی هم چون ارتفاع،دهانه،نوع متریال مصرفی و نوع و قیمت ناودانی محاسبه و تعیین می شود.جهت خرید سوله مورد نیاز خود با کارشناسان سازه نگار سینا در ارتباط بوده و با خیال راحت و قیمت مناسب سفارش مورد نظر خود را انجام دهید.


تحولات جدید در فناوری ساخت سوله‌های خرپا

با پیشرفت علم و تکنولوژی در طی سال های اخیر صنعت سوله سازی دچار تحولات عظیمی گشته و در این میان استفاده از فناوری های روز دنیا در ساخت سوله های خرپایی و ساخت آن ها با دهانه های بزرگ تر ،این سوله ها را به سازه هایی بسیار مناسب و کاربردی برای استفاده توسط مشاغل مختلف  تبدیل نموده است. امروزه این سوله ها با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته مهندسی به طوری طراحی و ساخته می شوند که علاوه بر سبکی آن مقاومت فلزهای مصرفی نیز در برابر عوامل محیطی حفظ شود و این یکی از ویژگی بارز سوله های خرپایی است که آن را به ایده آل ترین و محبوب ترین سازه صنعتی و غیر صنعتی تبدیل نموده است. با وجود وزن کم این سازه عملکرد بهتری در هنگام وقوع زلزله داشته و طراحی و ساخت آن مطابق با آیین نامه مقررات ملی ساختمان و نصب سریع آن از جمله تحولات جدید در ساخت این سوله ها به شمار می رود.


بهترین شرکت طراحی و ساخت سوله خرپایی در تهران

 شرکت صنعتی سازه نگار سینا با دارا بودن بیش از 15 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و ساخت انواع سوله خرپایی در سراسر کشور، به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت در تهران و در میان کشورهای همسایه شناخته شده است.مهندسان و کارشناسان سازه نگار سینا آماده طراحی و ساخت انواع سوله به ویژه سوله های خرپایی بوده و آن ها را با استفاده از بهترین متریال‌ها و بر اساس تکنولوژی‌های جدید به صورت استاندارد و با کیفیت بسیار بالا تولید می کنند.ما با افتخار خدماتی با کیفیت و با قابلیت‌های منحصر به فرد به مشتریان ارائه داده و متخصص طراحی و ساخت انواع سوله‌های خرپایی با ابعاد مختلف توسط کارشناسان مجرب و ماهر این مجموعه می باشیم. پس اگر به دنبال سازه هایی قوی و ایمن با قیمتی منصفانه و مقرون به صرفه می باشید با سازه نگار سینا تماس بگیرید و با مشورت با کارشناسان این مجموعه سوله‌ی ایده‌آل خود را طراحی و ساخته و به بهترین شکل بهره‌برداری کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندس احسانی

سوله یکی از سازه های بسیار کاربردی است که برای انواع فعالیت های صنعتی ،تولیدی و ورزشی می توان از آن استفاده نمود.با ساخت سوله ورزشی به راحتی می توان فضای بزرگی همانند سالن های ورزشی بزرگ و ورزشگاه های با ظرفیت بالارا با قیمت مقرون به صرفه ای برای فعالیت های ورزشی ایجاد نمایید. ساخت این سازه می بایست به شرکت و افراد متخصص در این زمینه سپرده شود تا از پرداخت هزینه های سنگین و ساخت نا ایمن سوله ورزشی جلوگیری شود.به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا سوله ورزشی را به شما معرفی کرده و شما را با بهترین سوله ساز ورزشی آشنا نماییم.


 سوله ورزشی چیست؟

سوله ورزشی مکانی بزرگ،استاندارد و مناسب برای انجام فعالیت های ورزشی،مسابقات و ... که نیازمند فضای سربسته هستند می باشد. بسته به نوع کاربریشان با ابعادی مشخص و استاندارد طراحی و اجرا شده و در اختیار کارفرما قرار می گیرد.


 مزایای سوله ورزشی نسبت به دیگر سازه ها

برای ساخت سوله ورزشی هزینه کمتری را نسبت به ساخت ساختمان های بتنی پرداخت کرده و ابعاد بزرگ این سازه فضای وسیعی را برای انجام فعالیت های ورزشی در اختیار ورزشکاران قرار می دهد.همچنین پایین بودن وزن این سازه ،استحکام و ایمنی بالا و ... از سایر مزیت های ساخت سوله ورزشی به شمار رفته و در مواقع بروز بلایای طبیعی و زمانی که کمبود جا برای اسکان و پذیرش بیماران بیمارستانی داریم می توان از سوله ورزشی به عنوان پناهگاه و اقامتگاه استفاده نماییم.همچنین در کنار افزایش پیدا کردن قیمت زمین به صورت هم زمان شما می توانید درآمد روزانه عالی را از محل خدمات انجام شده در این سازه کسب نموده و سرمایه گذاری پرسودی داشته باشید.همچنین پایین بودن زمان تحویل پروژه و صرفه جویی در وقت و هزینه ها ساخت سوله های خرپایی  به عنوان سوله ورزشی را برای کاربری هایی چون سالن های چند منظوره استخر ها و سالن های بدن سازی به گزینه مناسبی تبدیل نموده است.


 ویژگی های یک سوله ورزشی استاندارد

1.مقاوم در برابر تغییرات شرایط جوی و وزش باد و بارش برف و باران

2.سبک بودن وزن سوله های ورزشی ساخته شده به صورت خرپایی نسبت به سوله های تیر ورقی

3.قابلیت طراحی و اجرای شکل ظاهری سوله ورزشی مطابق با سلیقه کارفرما

4.امکان ساخت سوله های ورزشی با دهانه ی بزرگ و بدون ستون میانی با استفاده از سازه خرپایی و ارائه دفترچه محاسبات سوله


 بهترین روش ساخت سوله ورزشی

بهترین روش ساخت سوله ورزشی به علت نیاز به استحکام و ایمنی بیشتر روش خرپایی می باشد .ساخت سوله های ورزشی به دلیل ابعاد بالای دهانه آن ها به روش خرپایی  به علت کاهش میزان فولاد مصرفی از  لحاظ هزینه برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود. ساخت سوله به روش خرپایی به دلیل استفاده بهینه و روش طراحی خاص این سوله ها باعث کاهش قیمت آن ها دربرابرساخت سوله به حالت تیر ورقی می شود.همچنین در روش خرپایی سوله ها را می توان  با دهانه های بزرگ بدون ستون میانی ساخت که این موضوع می تواند فضایی ایده آل برای انجام ورزش هایی چون فوتسال و ... در اختیار ورزشکاران قرار دهد.


 مراحل ساخت سوله ورزشی

  1. تعیین نوع کاربری سوله
  2. تعیین ابعاد و ارتفاع با توجه به کاربری سوله ورزشی(برای ورزش تنیس ارتفاع سوله بلند باشد)
  3. انتخاب زمین برای اجرای سازه
  4. ایده پردازی برای طراحی فضاهای داخلی با توجه به نیاز مشتری
  5. مشخص نمودن جزئیاتی همانند محل قرارگیری سیستم های تهویه و یا سیستم های گرمایش و سرمایش
  6. طراحی اتودهای اولیه توسط مهندسین و تیم های مجرب سازه نگار سینا
  7. تهیه مصالح و متریال اولیه
  8. آماده سازی زمین و شروع عملیات اجرایی

 هزینه ساخت سوله ورزشی چگونه تعیین و محاسبه می شود؟

قیمت ساخت سالن ورزشی به فاکتورهای متعددی وابسته بوده و هزینه ساخت سوله ورزشی بر اساس پارامترهای زیر تعیین می شود:


1.مساحت سوله

هرچه مساحت سوله وسیع تر باشد میزان مصرف مصالح بیشتر بوده و با استفاده از مصالح ومتریال با کیفیت قیمت ساخت سوله نیز افزایش خواهد یافت. باتوجه به این که قیمت فولاد و سایر مصالح، روزانه در حال تغییر و نوسان است برای استعلام قیمت روز ساخت سوله ورزشی با بخش بازرگانی و فروش سوله سازی سازه نگار سینا تماس بگیرید.


 2.ارتفاع سوله

با توجه به بلند بودن ارتفاع و بزرگ بودن دهانه سوله ورزشی ابعاد و اندازه این آیتم نیز در تعیین هزینه نهایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

3.نوع اسکلت و متریال مصرفی

نوع اسکلت و متریال مصرفی فاکتور موثر دیگری در تعیین بهای تمام شده سوله ورزشی به شمار می رود.در صورت استفاده از متریال و مصالح با کیفیت و درجه یک بالطبع هزینه ساخت سازه نیز افزایش خواهد یافت.


 سازه نگار سینا بهترین سوله ساز ورزشی

باتوجه به این که فرایند عملیاتی حساس و پر هزینه است .شما کارفرمای محترم برای صرفه جویی در زمان و هزینه ها و همچنین جلوگیری از تحمل ضرر و زیان مالی ،برای اجرای سازه مد نظر خود به خدمات یک تیم متخصص حرفه ای و با تجربه بالا نیاز دارید. گروه صنعتی سازه نگار سینا، در سال 1388 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و امروز پس از گذشت دو دهه از شروع فعالیت خود و با دارا بودن نیروی انسانی متخصص و با تجربه، خدمات بی نظیری همانند طراحی ، ساخت، نصب و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات سنگین صنعتی علی الخصوص سازه های صنعتی و ساختمانی را به صنایع و شرکت های مختلفی در ایران و سایر کشورها ارائه نموده و آماده عقد قرارداد در زمینه ی مشاوره، طراحی، ساخت و اجرای انواع سوله های سبک و سنگین و استراکچر فلزی همچنین ساخت سوله ورزشگاهی وسوله ارزان در تمام نقاط مختلف کشور می باشد. جهت مشاوره و خرید سوله مقرون به صرفه با شرکت سازه نگار سینا تماس بگیرید. کارشناسان فنی گروه صنعتی سازه نگار سینا با ارائه مشاوره‌های تخصصی، پاسخگوی سؤالات شما در زمینه ساخت سوله ورزشی ارزان می باشند.


 نتیجه‌گیری‌

سوله ورزشی یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین سازه ها بوده و علاوه بر انجام تمرینات ورزشی در آن ،این فضا می تواند مکان مناسبی برای برگزاری رویدادها نیز در نظر گرفته شود .ساخت این سوله نیازمند طراحی بسیار دقیق تر و موشکافانه است بنابراین فرایند طراحی و اجرای آن را به شرکتی مطمئن و با تجربه بسپارید . شرکت صنعتی سازه نگار سینا، یکی از بهترین و با تجربه ترین سازندگان سوله ورزشی است که طراحی، ساخت و نصب انواع سازه های فلزی صنعتی و ساختمانی با کیفیت را در رزومه کاری خود دارد. این شرکت از نیروهای متخصص و کارآمد بهره مند بوده و با تکیه بر دانش روز مهندسان خود سازه هایی مدرن و مطابق استانداردهای جهانی را تولید کرده و در همین راستا، پروژه های معتبر و عظیمی را در کشور به اجرا درآورد.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد ساخت انواع سازه های فولادی با کارشناسان سازه نگار سینا در ارتباط باشید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندس احسانی

امروزه با توجه به نقش سوله ها در افزایش کارایی و بازدهی کسب و کارها ،شرکت‌های متعددی هستند که در زمینه ساخت و ساز این سازه های زیبا و کاربردی فعالیت می کنند. اگرچه تشابهات بی شماری در عملکرد اکثر این شرکت‌ها وجود دارد؛ اما با نگاهی دقیق تر می توانید تفاوت های بسیاری را در بین توانایی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها مشاهده نمایید. در این مطلب قصد داریم تا در مورد ویژگی‌ها و مشخصات بهترین شرکت سوله سازی و معرفی برترین شرکت و تجربیات موفق آن در امر سوله سازی بپردازیم.


 هدف از واگذاری ساخت سوله به پیمانکاران چیست؟

هدف از واگذاری پروژه‌های مربوط به ساخت سوله و سایر سازه های فلزی به پیمانکاران، استفاده از دانش نیروهای متخصص برای اجرای پروژه ،بهبود کارایی و کیفیت ساخت‌ و سازو کاهش هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای انجام پروژه می باشد. شرکت های سوله ساز با دارا بودن تخصص ،تجهیزات و منابع لازم برای انجام پروژه می‌توانند پروژه شما را با استفاده از بهترین روش‌ها و در بهینه‌ترین زمان ممکن به اتمام رسانده و در کاهش هزینه ها و بهبود کیفیت ساخت‌ و ساز تاثیر بسزایی داشته باشند.


 

ویژگی‌های یک شرکت سوله سازی خوب و معتبر چیست؟

شرکت‌های سوله ساز، نقشی بسیار حیاتی در توسعه و پیشرفت صنعت و تجارت در کشور داشته و در اجرای سازه های فلزی و در نتیجه اشتغال زایی و افزایش بهره وری و توسعه اقتصادی نقش تاثیرگذاری را برعهده دارند.مهم ترین ویژگی های یک سوله ساز معتبر شامل موارد زیر می باشد:


 1.برنامه‌ ریزی و مدیریت پروژه

مجموعه مهندسی مد نظر شما می بایست برنامه‌ریزی دقیقی برای انجام پروژه داشته و تمامی فعالیت‌ها را از ابتدا تا انتهای کار به ترتیب و با رعایت زمان‌بندی مناسب به انجام رساند.


 

2.انتخاب و خرید مواد و تجهیزات

یک شرکت سوله ساز معتبر باید مصالح ساختمانی شامل فولاد ،بتن و ...و سایر تجهیزات لازم را از نوع مرغوب و باکیفیت خریداری کرده و برای ساخت سازه ها از متریال استاندارد استفاده نماید.


 3.اجرای پروژه

تمامی فعالیت‌های مربوط به ساخت سوله مانند حفر زمین، بتن ریزی، نصب سازه‌های فلزی، نصب سیستم‌های برقی و تاسیساتی و ... باید به طور اصولی و صحیح و بر طبق اصول و استاندارد زیر نظر متخصصان و مهندسان مجرب و پرسنلی با تجربه انجام شده و تمامی نکات ایمنی و استانداردهای سازمان مهندسی در هر مرحله لحاظ شود.


 4.خدمات پس از فروش و پشتیبانی

پیمانکار خوب و معتبر پس از اتمام پروژه آماده ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در هر زمان می باشد.


 چگونه یک شرکت سوله ساز معتبر و مطابق با نیاز خود پیدا کنیم؟

1.تحقیق و بررسی

در مورد پروژه های اجرایی قبلی و میزان رضایت مشتریان تحقیق و بررسی کرده و اطلاعات بیشتری را در مورد رزومه کاری این شرکت کسب نمایید.با توجه به این که یکی از عوامل مهم در انتخاب یک شرکت سوله سازی خوب و معتبر، میزان تجربه و تخصص آن شرکت است بررسی کنید که آیا این شرکت می‌تواند پروژه شما را به نحو احسن اجرا کند؟با بررسی پروژه های اجرایی قبلی(بازدید از سایت شرکت، مشاهده تصاویر پروژه‌های قبلی) به راحتی می توان در مورد میزان کیفیت و عملکرد شرکت اطلاعات لازم را کسب نمود.


 2.بررسی مجوزها و گواهینامه‌ها

شرکت مد نظر شما می بایست دارای مجوزهای لازم برای انجام فعالیت های ساختمانی و عمرانی و گواهینامه‌های مربوط به کیفیت و ایمنی باشد.


 3.پرسنل شرکت

یک شرکت سوله ساز موفق از مهندسان باتجربه ،پرسنلی مسئول، متعهد،متخصص ،با‌استعداد و با‌انگیزه تشکیل شده است. مطمئناً وجود این گروه از کارمندان در کنار مدیریتی کارآمد،شایسته  و قدرتمند، رضایت مشتریان و موفقیت پروژه ها را در پی خواهد داشت.همچنین برقراری ارتباطات مؤثر با مشتریان و تیم کاری برای پیشرفت در کار بسیار مهم بوده و باعث انتقال صحیح اطلاعات در زمان مناسب به افراد مربوطه می گردد.


 4.مذاکره و قرارداد

پس از انتخاب شرکت مناسب، نوبت به عقد قرار دارد می‌رسد. پس از مذاکرات لازم و کسب مشاوره های کافی در مورد جزئیات پروژه، زمانبندی، هزینه‌ها و شرایط پرداخت می توانید با خیالی آسوده اقدام به عقد قرارداد نمایید.


 5.استفاده از تکنولوژی و فناوری

یک سوله ساز معتبر با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، و استفاده از نرم افزارهای به روز مهندسی در طراحی ،مدل سازی و پیاده سازی نقشه های ساختمانی کارایی و بهره وری بیشتری خواهد داشت.


 6.نظارت و ارزیابی

نظارت و ارزیابی مستمر بر عملکرد پروژه‌ها و تیم کاری، یکی دیگر از ویژگی های یک شرکت خوب و معتبر می باشد.


 معرفی بهترین شرکت سوله سازی در تهران

امروزه در کشور ما، شرکت های سوله سازی بسیاری فعالیت می کنند که توجه به اعتبار، شهرت و سابقه کاری آن ها برای مراجعه به آن ها و استفاده از خدماتشان ضروری می باشد. شرکت مهندسی سازه نگار سینا با بهره گیری از تیم مجرب و متخصص و با استفاده از دانش روز معماری پروژه های خود را متناسب با بودجه مشتریان و به صورت حرفه ای، با کیفیت بالا و در مدت زمان کم به اتمام می رساند. لذا شما سروران گرامی می توانید با استفاده از خدمات تخصصی سازه نگارسینا و با صرف هزینه ای بسیار مناسب، سوله ای ایده آل با دارا بودن تجهیزات استاندارد و با کیفیت در اختیار داشته باشید. از جمله فعالیت های این شرکت می توان به موارد زیر اشاره نمود:


 خدمات سازه نگار سینا

صنایع فلزی سازه نگار سینا، با دارا بودن سال ها تجربه در زمینه های زیر آماده خدمت رسانی به شما کارفرمایان عزیز می باشد:

1. ارائه کلیه مشاوره های تخصصی لازم قبل از عقد قرارداد و پس از آن، در تمامی مراحل ساخت و اجرای پروژه و برآورد هزینه های پروژه و برآورد زمان ساخت و اجرا، در قالب گزارشات و نمودارهای اختصاصی

2. اخذ کلیه مجوزهای طراحی، احداث و بهره برداری از سازمان های مربوطه (در صورت تمایل) و ارائه دفترچه محاسبات

3. انجام نقشه برداری پروژه توسط تیم متخصص و با استفاده از دوربین های مدرن

4. انجام کلیه عملیات آماده سازی زمین از قبیل خاکبرداری، گودبرداری و مسطح سازی

5. طراحی و اجرای انواع فنداسیون ها و آرماتوربندی و بتن ریزی

6. طراحی، مدلسازی، ساخت و نصب انواع سازه های فولادی با بهره گیری از کادر مجرب و تجهیزات مدرن

7. طراحی و اجرای انواع سازه های بتنی با بهره گیری از کادر متخصص و تجهیزات مدرن

8.طراحی، مدلسازی، ساخت و نصب انواع سوله های تیرورقی و خرپایی (شیبدار، قوسی) با کاربری های مختلف (صنعتی، دامپروری، کشاورزی و نظامی) از پی تا کلید

9.طراحی، ساخت و نصب انواع جرثقیل های صنعتی (سقفی، دروازه ای و بازویی)

10. بتن ریزی محوطه های ساختمانی و صنعتی، سقف ها و دیوارها، قالب بندی، تسطیح و اجرا با بهره گیری از تکنولوژی ماله کشی پروانه ای


تجربیات موفق سوله سازی شرکت سازه نگار سینا

شرکت مهندسی سازه نگار سینا تاکنون با اجرای بیش از  1258 پروژه موفق در سراسر ایران و خاورمیانه (ترکیه،قطر،ارمنستان،افغانستان،تاجیکستان ،بحرین،عراق،پاکستان،امارات ،عمان و ...) افتخار ارائه خدمات به شرکت های معتبری هم چون شرکت ملی گاز ایران،شرکت ملی نفت ایران،شرکت سامسونگ،شرکت قیران پخش و .....را در کارنامه کاری خود داشته و فرایند پیچیده ساخت انواع سازه های فلزی را به صورت کاملا تخصصی و با مهارت بسیار بالا به سرانجام می رساند .شما کارفرمایان عزیز می توانید برای مشاوره رایگان و همچنین سفارش ساخت انواع سازه های فلزی و انواع سوله های صنعتی و غیر صنعتی از پی تا کلید با مشاوران مجرب سازه نگار سینا در ارتباط باشید.

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندس احسانی

صنعت سوله سازی در کشور ما در طی سال های اخیر دچار پیشرفت شگفت‌انگیزی شده و امروزه سوله‌سازی به عنوان یک روش موثر برای ساخت فضاهای کاری، به ویژه در صنایع مختلف از جمله دامداری، کشاورزی و صنعت، در تهران بسیار رایج است.یکی از عوامل موثر در کیفیت سوله های تولید شده، سابقه، تخصص و مهارت شرکتی است که برای ساخت سوله به آن مراجعه می کنیم و اعتماد به شرکت‌هایی که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند، یکی از مهم ترین نکات در این زمینه می باشد.اگر می خواهید برای طراحی و ساخت سوله اقدام نمایید، قطعا این دغدغه را دارید که یک شرکت ساخت سوله معتبر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ بهترین شرکت سازنده سوله کدام اند؟ در این مقاله به مزایا، مراحل و نکات مهم برای انتخاب یک شرکت سوله‌سازی مناسب پرداخته خواهد شد.


 مزایای سوله سازی چیست؟

1. صرفه‌جویی در زمان و هزینه: سوله‌ها معمولا سریع‌تر و با هزینه‌ای کمتر نسبت به ساختمان‌های سنتی ساخته می‌شوند.

2. قابلیت انعطاف‌پذیری: سوله‌ها فضای کافی برای نگهداری و فعالیت‌های مختلف با طراحی‌های متنوع ارائه می‌دهند.

3. مقاوم در برابر شرایط جوی: سازه‌های فولادی و بتنی استفاده‌شده در سوله‌ها مقاومت بسیار خوبی در برابر زلزله، باد و باران دارند.

4. نگهداری آسان: سوله‌ ها نیاز به نگهداری کمتری دارند و غالباً در برابر آسیب‌ها مقاوم‌تر هستند.


 مراحل سوله‌سازی

1. ارزیابی نیازها: تعیین نوع سوله (دامداری، صنعتی، تجاری) و نیازهای خاص آن.

2. انتخاب مکان: بررسی محل مناسب برای ساخت سوله با توجه به عوامل جغرافیایی و دسترسی به امکانات.

3. بررسی مجوزهای قانونی: دریافت مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه برای شروع ساخت.

4. طراحی سوله: همکاری با مهندسان و طراحان برای ایجاد یک طرح مناسب و بهینه.

5. اجرای ساخت: انتخاب پیمانکار مجرب و شروع فرایند ساخت.

6. نظارت و بازرسی: نظارت بر مراحل ساخت و اطمینان از اجرای استانداردهای لازم.

7. تحویل و بهره‌برداری: پس از اتمام کار، سوله آماده بهره‌برداری می‌شود.


 نکات مهم برای انتخاب شرکت مناسب

1. بررسی سوابق و تجربه: انتخاب شرکتی با سابقه کاری و پروژه‌های موفق در زمینه سوله‌سازی.

2. تخصص و مهارت‌ها: اطمینان از وجود کادر فنی و مهندسان مجرب.

3. گارانتی و خدمات پس از فروش: بررسی اینکه آیا شرکت خدمات پس از فروش و گارانتی برای محصولات ارائه می‌دهد.

4. اعتبار و نظرات مشتریان: مطالعه نظرات و تجربیات دیگر مشتریان برای ارزیابی کیفیت خدمات.

5. تطابق قیمت با کیفیت: قیمت‌گذاری منصفانه که با استانداردهای کیفیت مطابقت داشته باشد.


ویژگی های سازه های تولید شده توسط سازه نگار سینا

1.بهترین کیفیت ساخت

سازه نگار سینا یکی از بهترین شرکت های فعال درعرصه تولید سازه های فلزی و جرثقیل های سقفی می باشد.قطعا هر کار پیچیده‌ و پراهمیتی به تیمی از متخصصان خبره نیاز دارد. بنابراین نیروهای کارآمد و حرفه ای سازه نگار سینا با بهترین ایده و استفاده از بهترین متریال سازه هایی با کیفیت را طراحی و تولید می نمایند.

2.سرعت بالای نصب

سوله های تولیدی این شرکت علاوه بر دارا بودن کیفیت بسیار بالا در سریع ترین زمان ممکن طراحی ،تولید و آماده نصب و راه اندازی خواهند شد.

3.ایمنی و استحکام

سوله های سازه نگار سینا دارای ایمنی و استحکام بسیار بالایی بوده و کاملا منطبق بر اصول مهندسی ساخته می شوند.


هزینه ساخت یک سوله چگونه محاسبه می شود؟

هزینه طراحی و ساخت یک سوله به عوامل متعددی وابسته است و اغلب شرکت‌های طراح و سازنده این سازه در ابتدای کار هزینه مشخصی را به مشتری و یا کارفرما ارائه نمی‌دهند؛ اما شرکت مهندسی سازه نگار سینا یک قیمت پایه برای ارائه خدمات در نظر گرفته شده و شفافیت هزینه‌ های طراحی ،ساخت و تولید در سازه نگار سینا یکی از مزیت‌های مهم همکاری و عقد قرارداد با این شرکت معتبر خواهد بود.شما با مشاوره و ارتباط با کارشناسان سازه نگار سینا به راحتی می توانید متناسب با بودجه خود سازه ای مطابق با نیازتان را درخواست نمایید.


 نتیجه‌گیری

سوله‌سازی یک گزینه عالی برای راه‌اندازی فضاهای کاری در تهران به شمار می‌آید. با شناخت مزایا، مراحل ساخت و نکات کلیدی در انتخاب یک شرکت مناسب مثل شرکت سازه نگارسینا، می‌توانید به بهترین نتیجه در پروژه سوله‌سازی خود برسید. بنابراین، قبل از انتخاب شرکتی برای سوله‌سازی، تحقیقات لازم را انجام داده و از تخصص و تجربه آن شرکت مطمئن شوید.اگر نیاز به توسعه کسب و کار و طراحی یک فضای اختصاصی و یک سوله متناسب با نوع کسب و کار خود را دارید و می‌خواهید خیلی سریع و به‌صرفه برای کسب و کارتان  سازه ای را راه‌اندازی نمایید با تماس با کارشناسان سازه نگار سینا به راحتی می توانید از خدمات این شرکت بهره مند شده و اولین گام خود را در مسیر موفقیت بردارید.سازه نگار سینا این تضمین را به شما می دهد که سازه هایی را با بالاترین کیفیت ، در حداقل زمان و با بهترین قیمت در اختیارتان قرار داده و فضایی ایده آل را برای یک کسب و کار موفق برایتان به ارمغان بیاورد.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندس احسانی

سوله تولیدی همان گونه که از نامش پیداست برای تولید محصولات مختلف استفاده شده و کاربرد دارد. این سازه برای ذخیره مواد اولیه،فراوری،تولید و بسته بندی و حمل امکانات ویژه و کاملی را در اختیار تولید کنندگان قرار داده و دارای تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای تولید محصولات می باشدو صفر تا صد عملیات تولید در این سازه ها به خوبی قابل انجام می باشد.در این نوشتار قصد داریم تا سوله تولیدی را خدمت شما معرفی نموده و شما را با شرکتی معتبر برای طراحی و خرید سوله آشنا نماییم.


 کاربرد سوله تولیدی در صنایع

امروزه سوله های تولیدی به جای ساختمان های گران قیمت از محبوبیت بیشتری میان کارفرمایان محترم برخوردار است. این سازه‌ها اوراق فلزی بسیار قدرتمند را در خود جای داده‌ و نسبت به هر نوع شرایط جوی، پایداری دارند و از همین رو تولید و خرید آن ها بسیار مقرون به صرفه می باشد.سوله های تولیدی در صنایع مختلفی هم چون صنایع تولیدی و صنایع فرآوری مواد اولیه مانند تولید مواد غذایی، تولید محصولات الکترونیکی، تولید محصولات چوبی، تولید محصولات ساختمانی و تولید محصولات شیمیایی تولید محصولات پلاستیکی، تولید محصولات فلزی، تولید محصولات نساجی و پوشاک ،صنایع ساخت و تولید ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و ... کاربرد وسیعی داشته و مکان مناسبی برای استقرار تجهیزات ، ماشین آلات صنعتی و تولیدی به شمار می رود.

 


 مجوزهای لازم و مورد نیاز برای ساخت سوله تولیدی

احداث و بهره ‌برداری سوله تولیدی، نیازمند اخذ و دریافت مجوزهای مختلفی می‌باشد که ممکن است بسته به مکان و قوانین محلی متغیر باشد. این مجوزها عمدتا شامل موارد زیر می باشند:

1.مجوز ساخت و ساز: این مجوز از اداره شهرسازی و ساختمانی محلی صادر می‌شود و برای احداث ساختمان‌ها و سازه‌های صنعتی نیاز است.

2.مجوز کسب و کار: در برخی مناطق برای راه اندازی یک واحد تولیدی، دریافت مجوزهای کسب و کار از ادارات صنعت، معدن و تجارت و یا اداره کار و امور اجتماعی ضروری می باشد.

3.مجوز بهره ‌برداری: اخذ مجوزهای لازم از سازمان حفاظت محیط زیست یا سازمان‌های مربوطه دیگر برای بهره برداری از سوله تولیدی لازم است.

4.مجوزهای بهداشت و ایمنی: بسته به نوع فعالیت تولیدی به ویژه در تولید مواد غذایی، دریافت مجوزهای بهداشت و ایمنی از سازمان بهداشت و درمان و یا سازمان‌های صنعتی مربوطه امری ضروری است.

5.مجوزهای محلی: بسته به مکان و شرایط محلی،مجوزهای محلی از شهرداری یا ادارات محلی دیگر در برخی موارد لازم می باشد.


 مراحل طراحی و ساخت سوله تولیدی

1.مشاوره اولیه سوله

اولین قدم در ساخت سوله، انجام مشاوره با متخصصین این حوزه است. در مشاوره شما به عنوان کارفرما خواسته ها و نیازهای خود و هدف از ساخت سوله تولیدی را با شرکت پیمانکار مطرح کرده و پیمانکار مطابق با نیاز و بودجه شما بهترین ایده را به شما پیشنهاد می کند.برنامه ریزی صحیح و مشاوره در مورد جزئیات دقیق در ابتدای کار با شرکت معتبر سازه نگار سینا منجر به خرید سازه ای با کیفیت و مستحکم می گردد.


 2.بازرسی محل

محل احداث سوله می بایست توسط پیمانکار مورد بررسی قرار گرفته و از لحاظ  مناسب بودن برای استقرار سوله مورد تایید قرار گیرد.


 3.طراحی

پس از عقد قرارداد با سازه نگار سینا متخصصان و مهندسان زبده و مجرب ما فرایند طراحی سوله تولیدی را منطبق با استانداردهای روز دنیا و با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته به صورت دقیق آغاز کرده و با اخذ مجوزهای لازم پروژه طراحی را نهایی می نمایند.


 4.ساخت و تولید

استفاده از تجهیزات پیشرفته برای کنار هم قرار گیری قطعات و مونتاژ، مدرن و بروز بودن تجهیزات همچون دستگاه های برش، جوشکاری، کمپرسورها و … نیز نقش بسزایی در کیفیت نهایی سازه دارد. در نهایت در این مرحله قطعات سازه همگی آماده و با ارسال به محل سوله توسط تکنیسین های مجرب و متبحر سازه نگار سینا نصب و سپس بهره برداری می گردد.

 


 هزینه سوله تولیدی چگونه محاسبه می شود؟

هزینه ساخت سوله تولیدی بر اساس پارامترهایی مانند ابعاد سوله،شکل سوله،استفاده از تجهیزاتی مثل،جرثقیل در ساخت سوله،موقعیت جغرافیایی منطقه‌ای که سوله در آن احداث می‌شود و ... تعیین و محاسبه می شود.


 ساخت سوله تولیدی با شرکت سازه نگار سینا

شرکت سازه نگار سینا  یکی از برترین و بروزترین شرکت های سوله سازی و ساخت سازه های فلزی است که با دارا بودن سال ها تجربه، طراحی و اجرای پروژه های متعددی را در نقاط مختلف ایران و کشورهای همسایه در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.این مجموعه با دارا بودن کادری متخصص ، آشنا در میان صنعتگران و تولیدکنندگان در دهه اخیر بوده وعلاوه بر سوله سازی و محاسبات سوله در زمینه های متعدد از جمله بتن ریزی ،کف سازی ،جرثقیل سازی،اجرای جرثقیل سقفی و … فعالیت می نماید. سوله های تولیدی سازه نگار سینا همگی منطبق با استاندارهای جهانی و با تکیه بر تخصص تیم مجرب و حرفه ای و به صورت کاملا مهندسی شده و اصولی و با استفاده از متریال با کیفیت تولید می شود. این شرکت در طول سال های اخیر موفق به جلب رضایت مشتریان با ارائه خدماتی با کیفیت بسیار مطلوب بوده و با رعایت اصل مشتری مداری خدمات خود را با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت به کارفرمایان محترم ارائه می نماید.جهت استعلام قیمت سوله تولیدی با کارشناسان سازه نگار سینا در ارتباط باشید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندس احسانی

ساخت سوله کارگاهی برای شروع فعالیت‌های تولیدی در صنایع کوچک و بزرگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. استفاده از سوله کارگاهی فضای مناسب و مجهزی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با خیال آسوده بتوانید کسب و کار خود را آغاز نموده و جریان خط تولید را راه‌اندازی نمایید. در این مقاله به معرفی سوله کارگاهی ، کاربرد و مزایا و روش‌های ساخت آن می‌پردازیم.


 سوله کارگاهی چیست ؟

تمامی صنایع برای شروع و گسترش کسب و کار خود نیازمند فضایی مناسب،مجهز و مستحکم می‌باشند تا تمامی فعالیت‌های صنعتی ، تولیدی ، انبارداری ، توزیع و حفاظت از محصولات را به خوبی تحت پوشش قرار داده و فعالیت‌های صنعتی خود را به آسانی به انجام رسانند. سوله کارگاهی سازه ای فلزی و مسقف با دهانه بزرگ برای ورود و خروج ماشین آلات و کالاها هستند که سقف بلندی دارند و معمولاً بدون ستون میانی ساخته می‌شوند. ستون‌های اصلی ، رفترها ، سگراد ، و... مهمترین اجزای تشکیل دهنده این سوله‌ها به شمار می‌روند.


 معرفی انواع روش‌های ساخت سوله کارگاهی

سوله کارگاهی همانند سایر سوله‌ها می‌توانند به سه روش تیر ورقی ، خرپایی و یو بی ام (UBM) طراحی و ساخته شوند. نوع کاربری سوله در انتخاب و تعیین روش ساخت سوله توسط پیمانکار تاثیرگذار بوده و شرکت سوله ساز بهترین ساخت را انتخاب کرده و آن را اجرا می‌نماید.


 بهترین روش ساخت سوله کارگاهی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و استفاده از نرم‌افزارهای جدید و پیشرفته مهندسی امکان طراحی و اجرای سازه‌ها و سوله‌های مختلف به راحتی و به صورت ایمن و استاندارد کاملاً امکان‌پذیر می‌باشد. ساخت سوله‌های کارگاهی به روش خرپایی دارای مزیت‌های فراوانی است. مصرف کم فولاد در این روش سبب سبکی وزن و سهولت در نصب و اجرای این سوله‌ها گردیده و به همین دلیل ساخت سوله کارگاهی به روش خرپایی از محبوبیت زیادی نسبت به روش تیر ورقی برخوردار می‌باشد. ساخت سوله کارگاهی به روش خرپایی علی رغم استفاده از حداقل میزان فولاد استحکام و مقاومت بسیار بالایی داشته و امکان نصب تجهیزات سنگین مانند جرثقیل‌های سقفی بر روی این سازه به سادگی امکان‌پذیر می‌باشد. البته فراموش نکنید که برای ساخت هر نوع سوله به ویژه سوله کارگاهی می‌بایست با پیمانکار مجرب و شرکت مهندسی معتبری مشورت نمایید تا بر اساس محل احداث ، نوع کاربری و تجهیزات مورد نیاز صنعت خود مهندسین و متخصصین با تجربه بهترین روش ساخت سوله را تعیین کرده و آن را طراحی و اجرا نمایند.


 مزایای ساخت سوله‌های کارگاهی

امروزه استفاده از سوله‌های کارگاهی به جای ساختمان‌های قدیمی رواج و محبوبیت بیشتری داشته و به دلیل دارا بودن مزایای زیر طرفداران بی‌شماری را به خود اختصاص داده است.


 1.استحکام و پایداری:

فضا و ساختمان محیط کارگاهی به دلیل وجود دستگاه‌ها و تجهیزات سنگین نیازمند استحکام و پایداری بالایی می‌باشد. از آن جا که ساخت سوله کارگاهی بر مبنای محاسبات دقیق و استانداردهای سازمان مهندسی صورت می‌گیرد. بنابراین فضایی کاملاً ایمن و مستحکم و اختصاصی را در اختیار تولید کنندگان و صاحبان صنایع قرار می‌دهد تا به راحتی بتوانند فعالیت‌های معین خود را در آنجا به انجام رسانند.


 2.صرفه‌جویی ریالی:

با ساخت سوله‌های کارگاهی شما می‌توانید صرفه‌جویی ریالی هنگفتی داشته و سرمایه خود را به خوبی مدیریت نمایید. با توجه به اینکه تمامی قطعات سازه در محیط کارخانه ساخته می‌شود بنابراین هزینه‌های ساخت و حمل و نقل و هزینه دستمزد کارگران و اجاره ماشین آلات و تجهیزات ساخت و ساز به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد.


 3.طول عمر بالا:

در صورت مراجعه و مشاوره با شرکت مهندسی معتبر و با سابقه از متریال مقاومی در ساخت سوله مورد نظر شما استفاده می‌شود. صفر تا صد پروژه شما اعم از کف سازی تا اجرای فونداسیون و... توسط مهندسان مجرب به طور تخصصی طراحی و به صورت استاندارد اجرا می‌شود.


 قیمت سوله کارگاهی چگونه محاسبه می‌شود ؟

تعیین قیمت سوله کارگاهی وابسته به عوامل متعددی بوده و بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین و محاسبه می‌شود. نوع کاربری سوله ، متریال مصرفی،عرض یا دهانه،ارتفاع،طول سوله،نوع کف پوش،وجود یا عدم وجود جرثقیل و... در تعیین قیمت نهایی سوله کارگاهی تاثیر بسزایی دارد.با توجه به کاربرد چند منظوره سوله کارگاهی و فضای وسیع آن امکان کار و نگهداری تجهیزات و ابزارهای مختلف در این فضا وجود داشته و از همین رو ساخت سوله کارگاهی نوعی سرمایه گذاری عالی و دائمی به شمار رفته و قابلیت کسب درآمد مداوم از این سازه همواره وجود خواهد داشت.


مزایای ساخت سوله کارگاهی با شرکت سازه نگار سینا

مهم ترین مزایای ساخت سوله کارگاهی با شرکت سازه نگارسینا شامل موارد زیر می باشد:

  • طراحی پروژه ها متناسب با نیاز و بودجه کارفرما
  • انجام پروژه در سریع ترین زمان ممکن
  • کیفیت تضمین شده
  • طراحی بهینه و سبک مطابق با آیین نامه های نظام مهندسی
  • تولید و نصب پروژه هایی مقاوم،مستحکم و قابل اطمینان

 کلام پایانی 

آیا شما به دنبال یک سوله برای بر آورده نمودن نیازهای تجاری و صنعت خود می‌باشید ؟ شرکت مهندسی سازه نگار سینا با دارا بودن سال‌ها تجربه و طراحی و اجرای پروژه‌های موفق دخلی و بین المللی آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی ، ساخت و اجرای انواع سوله های صنعتی به ویژه سوله کارگاهی می‌باشد. مهندسان و متخصصان مجرب و کاربلد این مجموعه با انجام مشاوره‌های تخصصی روند تصمیم گیری را برای شما تسهیل نموده و بهترین ، با کیفیت‌ترین و مستحکم‌ترین سازه را برای شما طراحی و اجرا می‌نمایند.سوله های کارگاهی ما فضای امن و بزرگی را برای شما فراهم نموده و با بهترین متریال و مناسب ترین قیمت بازار تهیه و تولید می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندس احسانی

#روش های تضمینی برای کارخانه دارشدن

راه‌اندازی و احداث کارخانه یکی از گام‌های ضروری در راستای توسعه صنعت و ورود به دنیای صنایع و تولید به شمار می‌رود .به علت افزایش اشتغال،افزایش تولید و گسترش اقتصاد راه‌اندازی کارخانه پتانسیل رشد بالایی داشته و منجر به ارائه محصول یا خدمات جدید می‌شود .اگر شما نیز قصد دارید تا به دنیای صنایع و تولید وارد شوید می‌بایست با روش‌های اصولی در این زمینه آشنا شده تا با استفاده از آن ها بتوانید کارخانه ای موفق را راه‌اندازی نمایید. در این مقاله قصد داریم سه روش تضمینی برای کارخانه دار شدن را خدمت شما معرفی نموده و به بررسی هر کدام از آنها بپردازیم .در ادامه به مزایای ساخت سوله توسط شرکت سازه نگار سینا خواهیم پرداخت.


 1.تحقیق و برنامه‌ ریزی شفاف

 

♦مزایای تحقیق دقیق

یکی از نکات قابل ملاحظه جهت موفقیت در احداث و راه‌اندازی کارخانه انجام تحقیق جامع و برنامه‌ریزی دقیق می‌باشد .به خاطر داشته باشید در ابتدا می‌بایست شناخت دقیقی از وضعیت موجود داشته باشید .بنابراین با تعیین بازار هدف و با توجه به چارچوب‌های تولید ،تأمین منابع ،کشف امکانات و برآورد نیازهای مشتریان می‌توانید یک برنامه جامع موفق را تدوین و گردآوری نموده و پیش‌بینی‌های دقیقی داشته باشید.


 

 ♦تحلیل بازار

با تحلیل میزان تقاضا و عرضه در بازار و شناسایی و برآورد نیازهای مشتریان و مصرف‌کنندگان و توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌توانید هدف‌گذاری را دقیق‌تر انجام داده و با ارائه خدمات و محصولات متناسب با نیازهای بازار کار آیی کسب و کار خود را افزایش داده و بازدهی بیشتری داشته باشید.


 

♦ایجاد نقشه راه

نقشه راه کسب و کار ابزاری برای مشخص نمودن مسیر دستیابی به طرح کسب و کار می‌باشد. پس از تحلیل بازار و شفاف‌سازی برنامه‌ها اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود را مشخص کرده و به راحتی نقشه راه کسب و کار خود را ترسیم نمایید. این نقشه با نمایش اهداف استراتژی و کلیدی ، مقصد منابع انسانی و سایر منابع مورد نیاز برای دستیابی به اهدافتان را مشخص کرده و مدیران را در مسیر رسیدن به اهداف شرکت و تفویض وظایف و مسئولیت‌ها به افراد و تیم‌های متخصص یاری نموده و به آن ها کمک می‌کند تا درک بهتری از شرایط موجود داشته و با تمرکز صحیح کنترل کارها را در دست گرفته و در مسیر دستیابی به اهداف تجاری خود پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشند.


 مزایای برنامه ریزی

با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب به راحتی می‌توانید منابع و زمان خود را به خوبی مدیریت نموده و با شناسایی نقاط ضعف و قدرت، فرایند تقسیم وظایف را به آسانی به انجام رسانده و وظایف را در بخش‌های مختلف به متخصصین آن حوزه محول نمایید و بدین ترتیب شانس موفقیت خود را افزایش دهید.


2.انتخاب مکان مناسب

♦اهمیت انتخاب مکان

 انتخاب مکان مناسب برای احداث کارخانه و نزدیکی آن به منابع تأمین مواد اولیه ،نیروی کار و بازار هدف علاوه بر کاهش هزینه‌های تولیدی می‌تواند در افزایش شانس و موفقیت و ارتقای کسب و کار شما تأثیر بسزایی داشته باشد .


 

♦دسترسی به منابع

با نزدیک بودن مکان کارخانه به منابع تأمین‌کننده مواد اولیه هزینه‌های حمل و نقل کاهش چشمگیری داشته و در وقت و زمان صرفه‌جویی خواهد شد.


 

♦نیروی کار

با وجود نیروی کار ماهر در منطقه انتخابی احداث کارخانه نیازی به سرمایه‌گذاری جهت آموزش کارکنان نبوده و بدین ترتیب با کاهش هزینه‌ها بهره‌وری و سوددهی شما بیشتر خواهد بود .


3.سرمایه‌گذاری در فناوری

♦اهمیت فناوری

استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های جدید منجر به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و در نتیجه بهبود کیفیت خدمات و محصولات خواهد شد .بخش عمده و قابل توجهی از سرمایه‌گذاری‌ ها به خرید ماشین‌آلات و فناوری‌های نوین اختصاص می‌یابد که همین امر سبب افزایش کیفیت تولید ،تسخیر بازار و در نتیجه رضایت مشتریان خواهد شد .


 

♦اتوماسیون تولید

با اتوماسیون فرآیندهای تولید علاوه بر افزایش دقت و کارایی صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در زمان و هزینه‌ها خواهد داشت .در واقع استفاده از سیستم‌های کنترل خودکار و فناوری‌های پیشرفته می‌تواند کارایی خط تولید را بهبود بخشیده و به کاهش خطاها کمک بسیاری نماید.


 

♦تحقیق و توسعه

با سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه می‌توانیم محصولات جدیدی را تولید کرده و در فضای رقابتی بازار موفق تر از قبل عمل نمایید.


مزایای ساخت سوله با شرکت سازه نگار سینا

بهتر است بدانید که یکی از مهم‌ترین اجزای راه‌اندازی یک کارخانه موفق، ایجاد یک فضای مناسب برای تولید است. در این راستا، سوله‌ها به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ ها برای تأسیسات صنعتی شناخته می‌شوند. شرکت سازه نگار سینا به عنوان یکی از برترین شرکت‌های سازنده سوله، خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد که می‌توانند به موفقیت شما در راه‌اندازی کارخانه کمک کنند.


1. طراحی سفارشی

سازه نگار سینا به شما این امکان را می‌دهد که سوله‌هایی را بر اساس نیازهای خاص تولیدی خود طراحی کنید. این طراحی‌های سفارشی می‌توانند شامل:



2. ابعاد متناسب با نیاز: سوله‌ها می‌توانند در ابعاد مختلف طراحی شوند تا فضای لازم برای تولید و ذخیره‌سازی محصولات را فراهم کنند.تنظیمات داخلی: همچنین می‌توانید بر اساس نیاز خود، تنظیمات داخلی سوله را تعیین کنید. به عنوان مثال، طراحی فضاهای اداری یا انبار محصولات.


3. سرعت در ساخت و اجرا

شرکت مهندسی سازه نگار سینا به دلیل استفاده از فناوری‌ های نوین و مصالح مرغوب،و با تکیه بر توان و تخصص مهندسین باسابقه و مجرب مجموعه ی خود و برخورداری از تجهیزات پیشرفته و مدرن برای کنار هم قرار گیری قطعات و مونتاژ قادر است عملیات طراحی و ساخت سوله‌ها را در زمان کوتاهی به اتمام برساند. این مزیت می‌تواند به کاهش زمان شروع به کار کارخانه شما بیانجامد.


 4. مقاومت و استحکام

امنیت سوله، استاندارد و استحکام سه رکن اساسی در ساخت یک سوله به شمار می روند .طراحی بهینه و استاندارد سوله‌های ساخته‌شده توسط سازه نگار سینا باعث ایمنی سوله ها در برابر شرایط جوی و زمین‌لرزه‌ها می باشد. این ویژگی می‌تواند هزینه‌های نگهداری را کاهش داده و به ایمنی اکتسابی شما افزوده گردد.


 5.بهینه‌سازی انرژی

سوله‌های صنعتی ساخته شده توسط سازه نگار سینا علاوه بر طراحی مناسب،  سازگاری بالایی با انرژی خورشیدی و منابع تجدیدپذیر دارند. این مسئله می‌تواند به کاهش هزینه‌های انرژی کارخانه شما کمک کند.


 6.مقرون به صرفه بودن

هزینه‌های ساخت سوله با سازه نگار سینا نسبت به سایر گزینه‌ها به‌صرفه‌تر است. زیرا با بهینه‌سازی فرآیندهای ساخت و تأمین مصالح، هزینه‌های کلی خدمات ساخت، به ارائه خدمات پس از فروش نیز می‌پردازد. این خدمات شامل تعمیر و نگهداری، مشاوره در زمینه بهینه‌سازی خط تولید و ... خواهد بود.


 نتیجه‌گیری

با توجه به موارد بالا، راه‌اندازی کارخانه نیازمند تحقیق و برنامه‌ریزی دقیق، انتخاب مکان مناسب و سرمایه‌گذاری در فناوری است.سازه نگار سینا به عنوان یک سازنده کارخانه قوی و قدرتمند طراحی و ساخت کارخانه و انواع سوله را به دلیل دارا بودن کادری مجرب و حرفه ای ، تجربه بالا و دانشی همگام با استانداردهای جهانی به بهترین شکل ممکن انجام داده و آن را متناسب با نیاز کارفرما تهیه و تولید می‌نماید.به بهترین شکل ممکن انجام داده و آن را متناسب با نیاز کارفرما تهیه و تولید می‌نماید. فرآیند تخصصی و مهندسی ساخت کارخانه از مشاوره و طراحی تا عملیات ساخت با رعایت استانداردها و ضوابط ساخت‌وساز و با دقت و کیفیت بسیار بالا انجام می‌شود.همچنین ساخت سوله مناسب با شرکت سازه نگار سینا می‌تواند به عنوان یک پایه مستحکم برای موفقیت شما در این راستا به‌شمار آید. با استفاده از این روش‌ها و راهکارها، شما می‌توانید به هدف کارخانه‌دار شدن نزدیک‌تر شوید و موفقیت خود را تضمین کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندس احسانی

ساخت سوله

ساخت سوله و تامین سوله مورد نیاز از دیرباز تاکنون به عنوان دغدغه اصلی صنایع،بخش های تجاری و خدماتی و سایر ارگان های  دولتی و خصوصی به شمار می آید.شرکت سازه نگار سینا به عنوان بزرگ ترین و پیشرفته ترین شرکت های تخصصی طراحی اجرای سوله و اسکلت فلزی و جرثقیل های سقفی در طی ۱۵ سال فعالیت خود در این حوزه توانسته است بهترین سازه ها را با بهترین متریال مصرفی تولید نموده و در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری صنایع نقش تعیین کننده ای داشته باشد.چنان چه شما نیز به دنبال انجام پروژه سوله سازی خود با قیمتی مناسب می باشید به گروه صنعتی سازه نگار سینا اعتماد کرده و طراحی و اجرای پروژه های خود را به دستان توانمند متخصصان و مهندسان با تجربه این گروه بسپارید و با اعتماد به ما انتخاب صد در صد مطمئنی داشته باشید . The most fair price of the shed builder+ منصف ترین قیمت سازنده سوله

تعهدات بهترین شرکت سوله ساز چیست؟

پس از عقد قرار داد میان مشتری و شرکت سوله ساز درخواست های مشتری به دقت مورد بررسی قرار گرفته و مطابق آن سوله ای با کاربری مورد نظر طراحی خواهد شد .البته کارشناسان و مهندسان سازه نگار سینا به دلیل دارا بودن تجربه و تخصص بالا در امر سوله سازی در صورت درخواستی غیر اصولی و غیر استاندارد از سوی مشتری عواقب و پیامدهای هر مورد را به مشتری متذکر شده و راهکارهای مطلوب و ایمن را پیشنهاد کرده و جایگزین پیشنهاد مشتری خواهند نمود.شرکت های سوله ساز از طرف مشتری و بازار و تامین کنندگان دارای تعهدات سنگینی بوده و پایبندی به زمان بندی های توافق شده و حسن انجام تعهدات فنی ذکر شده در قرارداد، از دیگر وظایفی است که سوله سازان باید به آن عمل نموده و علاوه بر آن می بایست آمادگی نشان دادن عکس العمل مناسب در صورت بروز رخدادهای غیر منتظره را دارا باشند.


معرفی بهترین شرکت سوله سازی در عراق

بهترین شرکت سوله سازی در ایران

بهترین شرکت سوله سازی در عراق

شرکت مهندسی سازه نگار سینا به عنوان پیشرو و پیشتاز در عرصه ساخت سازه های فلزی در کشور با دارا بودن تجربه و سابقه ای درخشان و طولانی در ساخت انواع سوله با کاربری های متنوع به عنوان بهترین شرکت سوله سازی در سراسر ایران و عراق شناخته شده است .این شرکت با تکیه بر دانش روز دنیا و توان و تخصص بهترین مهندسان و کارشناسان این حوزه و با بهره گیری از بهترین متریال و جدیدترین تکنولوژی ساخت آماده عقد قرار داد و تولید و نصب انواع سازه در کوتاه ترین زمان ممکن و با مناسب ترین قیمت می باشد .این شرکت با کسب نرخ بالای رضایت مشتریان از پروژه های اجرا شده در سراسر کشور عنوان بهترین شرکت سوله ساز در عراق ،کشورهای همسایه و سایر نقاط کشور ایران را به خود اختصاص داده است.جهت بهره مندی از خدمات در حوزه ساخت انواع سازه های فلزی و مشاوره با موفق ترین گروه فعال در عرصه ساخت و تجهیز سوله با کارشناسان سازه نگار سینا در ارتباط باشید.

 



:: برچسب‌ها: بهترین شرکت سوله سازی در ایران +قیمت سوله+ سوله ارزان+سوله سریع ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندس احسانی

معرفی بهترین کارخانه‌های سوله سازی

بهترین کارخانه ساخت اسکلت فلزی. به طور کلی ، ساخت و ساز انواع اسکلت فلزی در ایران به دو شکل بتن و فلز انجام می شود.

ساخت ساختمان با بتن و میلگرد هزینه های بیشتری را نسبت به سازه های فلزی در بر می‌گیرد، از همین رو خیلی از پیمانکاران اسکلت فلزی را ترجیح می‌دهند.

 معرفی بهترین کارخانه ساخت اسکلت فلزی به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کمترین زمان، محصول باکیفیت مورد نیاز خود را خریداری کنید.

بزرگترین شرکت سوله ساز در ایران کدام است؟

اسکلت فلزی پیچ و مهره‌ ای بهترین اسکلت فلزی در بین بقیه اسکلت‌ ها است 

سازه‌های فلزی را می‌توان در کارخانه ساخت و سپس به محل موردنظر انتقال داد و آن را نصب کرد.

 

در صورت ساخت اسکلت فلزی در کارخانه مدت زمان اجرا به صورت بیشتری نیز کاهش می‌یابد. اما در اسکلت بتنی، به دلیل رعایت زمان گیرش اولیه بتن، به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

بهترین شرکت ساخت اسکلت فلزی در تهران

 برای ساخت ساختمان ها و برج های عظیم، کارخانجات، سوله های فلزی، ساختمان های مسکونی و بسیاری از بناهای ساختمانی از اسکلت فلزی استفاده می کنند.
جهـت مـشـاوره، طـراحی و اجـرای انـواع اسکـلت فلـزی با کـارشـناسان مـا در ارتــباط بـاشــید. این شرکت با تکیه بر جلب رضایت مشتریان همواره سعی داشته که بهترین کیفیت را برای مشتریان به ارمغان بیاورد. طـراحی و سـاخت انـواع اسـکلت فـلزی ساختمان صنعتی، اسکلت فلزی وزن کمتری نسبت به بتن دارد که باعث می شود تعادل ساختمان حفظ شود، همچنین نسب آن بسیار سریع و آسان است و نیاز به جوشکاری (به جز در شرایط خاص) ندارد.
اسکلت فلزی کیفیت ساخت را بالا برده و پرتی مصالح را پایین می‌آورد. بهترین روش اجرای اسکلت فلزی پیچ و مهره است.  

هر کدام از مراحل مربوط به ساخت سوله های خرپایی باید زیر نظر مهندسین متخصص انجام شود

 بهترین و اصولی ترین روش ساخت اسکلت فلزی چیست ؟ 

ساخت اسکلت فلزی چگونه است؟ چه زمانی از اتصال تیر صفحه انتهایی به تیر استفاده کنیم؟ بهترین راه برای تعمیر اسکلت فلزی کدام است؟ 

اجرای اسکلت فلزی در غرب تهران

اسکلت فلزی بدنه اصلی ساختمان های اخیر محسوب می شود. ساختمان هایی که با آن بنا نهاده می شوند از استحکام و مقاومت بالایی در مقابل نوع های فشارها برخوردار هستند. اسکلت فلزی از فولاد، تیر و ستون هایی ساخته می شود که به شکل عمودی و افقی به یکدیگر متصل شده اند. این اسکلت سرعت ساخت پروژه را بالا می برد و به میزان قابل توجهی از وزن ساختمانکم می شود. استفاده از این سازه این امکان را موجب می شود که در هر گامی از ساخت بشود بدون ایجاد هیچ گونه تخریب به رفع عیب پرداخت. همچنین اجرای آن موجب کاهش حجم فونداسیون شده و در همه گام های اجرا امکان بازرسی و انجام تست های غیر مخرب را فراهم می کند.

مزیت های اسکلت فلزی

اگر بخواهیم به مزیت های این سازه اشاره کنیم می توانیم موارد زیر را نام ببریم: این نوع اسکلت گزینه ای خوب برای ساخت سازه های طویل می باشد. دوام و استحکام فولاد خیلی بالاست و برای زیاد زمان طولانی می توان از آن استفاده نموده و بهره برداری کرد. ساخت و اجرای اسکلت فلزی در غرب تهران راحت است. وزن آن در مقایسه با اسکلت بتنی کم است، پس وزن ساختمان کاهش پیدا می کند. فلز از خواص یکنواخت برخوردار است، چون تحت نظارت دقیق تولید می شود. این مواد به خاطر موادی که در تولید آن به کار رفته همگن است. ساختمان هایی که با این سازه ساخته می شوند در مقابل گام های گوناگون نظیر انفجار خیلی مقاوم هستند.

نواقص اسکلت فلزی

فولاد در مقابل خوردگی و زنگ زدگی مقاومت خیلی بالایی ندارد، پس در اثر خوردگی قطعات ممکن است ابعاد آن ها کاهش یافته و به تعمیر و نگهداری نیاز پیدا کنند. در اسکلت فلزی اساسا تعداد قطعات فلزی زیاد ولی ابعاد آن ها کوچک است، بعد گرایش آن ها نسبت به کمانش یک عیب بزرگ محسوب می شود. عدم جوشکاری درست قطعات و نظارت دقیق مهندسین ممکن است مقاومت سازه را با مشکل رو به رو کند. در صورت بیشتر شدن دمای اسکلت فلزی به ۵۰۰ الی ۶۰۰ درجه، مقاومت و تعادل ساختمان به خطر خواهد افتاد.

ساخت اسکلت فلزی چگونه است؟

ساخت سازه اسکلت فلزی با ساخت فونداسیون آن آغاز می شود. به طور کلی، انواع فونداسیون مورد نیاز برای سازه بر اساس ظرفیت باربری خاک است. بررسی خاک شامل اکتشاف سطحی و زیرسطحی برای ارزیابی وضعیت خاکی که سازه اسکلت فولادی بر روی آن قرار دارد استفاده می شود.

چه زمانی از اتصال تیر صفحه انتهایی به تیر استفاده کنیم؟

تا آنجا که به اتصال تیر به تیر مربوط می شود، از اتصال تیر به تیر ورق انتهایی برای اتصال تیرهای فولادی ثانویه به تیرهای فولادی اولیه استفاده می شود. از آنجایی که فلنج بالایی تیرهای ثانویه سیستم کف را پشتیبانی می کند، بنابراین باید با فلنج بالایی تیرهای اولیه تراز شود.

بهترین راه برای تعمیر اسکلت فلزی کدام است؟

سنگ زنی یکی دیگر از روش های رایج برای تعمیر سازه های فولادی است. همچنین برای ایجاد یک پوشش خوب در اتصالات یا جوش سازه های فولادی استفاده می شود. عمدتاً برای حذف بخش هایی از جزئیات حاوی ترک های کوچک در هر مکانی از سازه های فولادی استفاده می شود. تحت بارگذاری چرخه ای، این ترک ها ممکن است به ترک های خستگی تبدیل شوند.  

 


:: برچسب‌ها: بهترین شرکت ساخت اسکلت فلزی در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد